דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעריפים ומחירים של שירותי נוטריון 

מאת    [ 23/07/2013 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 1956 פעמים ]

תעריף שירותים נוטריונים כפופים לתקנון הנקבע על ידי משרד המשפטים.

התקנה הזו של משרד המשפטים באה והחליפה תקנה קודמת אשר קבעה כי הגדלת תעריפי נוטריון יתבצעו בצורה דו שנתית,שיהיו ב-15 לינואר וב-15 ליולי. כיום, השירותים אותם מציע הנוטריון, והשכר בעד פעולותיו קבועות בתקנות המשתנות אחת לשנה, והן נקבעות על פי מדד המחירים לצרכן כמו גם על בסיס שיקולים אובייקטיבים נוספים. כך מעודד החוק, למעשה, על שמירה של כללי האתיקה ומונע מאבק על שירותים נוטריונים שונים ומבטיח אחידות בין נוטריונים מציעי השירותים ברחבי הארץ. תקנות אלה קיימות בכל העולם ולא רק בישראל. לפיכך למשל, תעריך שירותים נוטריונים שיציע נוטריון המספק שירותי ייפוי כוח נוטריוני בתל אביב תהיינה זהות תמיד לשכר טרחת נוטריון עבור אותו שירות מצד נוטריון בבאר שבע לצורך העניין.

כל מי שחפץ לברר את מכלול העלויות והמחירים של שירותים נוטריוניים יכול להיכנס לאתר של משרד המשפטים ולהתרשם מהשכר של השירותים השונים המפורטים באתר.

ישנם לא מעט מאפיינים דומים בין כללי האתיקה של הנוטריונים לכללי האתיקה של מכלול עורכי הדין בישראל ביתר התחומים. כך למשל עורכי דין העוסקים בתחום המס, ההשקעות, התחום המוסדי והציבורי וכיוצא באלה, נמצאים כפופים לתקנות דומות המשרתות יעד זהה לזה הקיים בתקנה בתבר אחידות תעריף שירותי הנוטריונים; שמירה על אובייקטיביות, אתיקה והגינות.

תפקיד כללי האתיקה המקצועית היא להנחות את העוסקים במלאכה בצורת עבודה נכונה לה הם מחויבים. כאשר עורך דין מוסמך לעשות עבודה של נוטריון עליו להיות בקיא בכללי האתיקה, ובפרט באלה הנוגעים לתחומו ולעבוד על פיהם. הפיקוח על כללי האתיקה נעשה על ידי הסמכויות השיפוטיות המחוזיות שגם יכולות לבטל את סמכותו של הנוטריון בעת הצורך.

ולפיכך הן נוטריון והן עורך דין אשר אינם עומדים בכללי האתיקה, דוגמאת השמירה על גביית תעריף אחיד עבור שירותיהם, מסתכנים באיבוד המוניטין המקצועי שלהם כמו גם שלילת רישיונם.

בתחום זה, להלן פירוט של מקצת משירותי הנוטריון היותר נדרשים בשוק:

שירותי אישור נכונות תרגום על ידי נוטריון- המחירים והתעריפים של שירותי הנוטריונים עוזרים לנו להבין את הייחודיות של השירות. באישור נכונות תרגום עד מאה מילים ראשונות בתרגום עולה לא פחות מ-204 ש"ח וזה בגלל האחריות הרבה המוטלת על הנוטריון ,כל מאה מילים נוספות או חלק מהן עד אלף מילים יעלו 163 ש"ח ,ובמידה ובאותו מעמד יהיה יותר מאישור תרגום  לאותו תרגום כל אישור נוסף יהיה 65 ש"ח. וכן הלאה לגבי מדרג היקף העבודה בתחום זה זה ככלל.

עריכת צוואה- אחד התפקידים אולי הכי חשובים של הנוטריון הוא עריכת צוואה. בתחום זה נמצא כי יש חוק הירושה הקובע כי נוטריון יכול לאשר עשיית הצוואה וכן מוסמך לרשום "צוואה בפני רשות" שכן הוא מוסמך בפני שופט. עלות שירות מסוג זה, למשל, הינו 236 ש"ח לחותם ראשון,121 ש"ח לכל חותם נוסף ו-72 ש"ח לכל אישור אחר באותו מעמד לאותה צוואה.

שירותי אישור סחיר והעדה של מסמך סחיר- ומשמעותו כי עבור הפקת אישור פלוני בעודו בחיים,  יגבה הנוטריון נכון לשנת 2013 בדיוק 163 ש"ח . בהתאם לכך, על קבלה של תצהיר בשבועה נגבים 165 ש"ח למצהיר הראשון  ו-66 ש"ח למצהיר נוסף. וכן התעריף עבור העדה של מסמך סחיר, כאשר הסכום אינו עולה על 74,500 ש"ח,יעלה לאזרח 1,039 ש"ח.

שירות זה הוא השירות היקר ביותר שנותן הנוטריון ובמידה ומדובר על העדה של מסמך סחיר על סכום 74,500 ש"ח יגבה הנוטריון 2,225 ש"ח.

לבסוף, קיים בתעריף שירותי הנוטריון כלל קולקטיבי עבור גבייה המציין כי כל פעולה אחרת שעל פי דין מוסמך הנוטריון ולא מופיעה ברשימה של משרד המשפטים, ואין מצויין עבורו סכום קבוע לגבייה בתעריף מינימלי של לשכת עורכי הדין, ייקבע גם עבורו מחיר אחיד של 262 ש"ח.

את מכלול מפרט תעריף השירותים הנוטריונים ניתן למצוא באינדקס הנוטריונים ? מאגר המכיל את מרבית עורכי הדין הנוטריונים בישראל.

בהצלחה.

מחפשים נוטריון? מאגר הנוטריונים המלא - NotaryIndex.co.il - מידע אודות כל הנוטריונים, בכל האיזורים עם כל השירותים הנוטריוניים בישראל | אינדקס נוטריונים מכיל אלפי עורכי דין- נוטריונים בישראל, עבור מגוון השירותים הנוטריוניים ובמגוון השפות הקיימות: תרגום נוטריוני, אישור אפוסטיל, אימות נוטריוני, יפויי כוח, נוטריון לנדל"ן, ועוד. | נוטריון עד הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב